Brev:
Maden
1. februar 2010
Alder:
7 mdr.
Maden
Hej Helen.
I min iver efter at melde mig ind i denne dejlige klub og skrive til dig med det samme, ja så glemte jeg altså nogle spørgsmål, som jeg bliver nødt til at stille dig.
Jeg synes ikke, at min søn på 7 mdr. spiser særlig meget. Jeg er ved at være klar over, at jeg ikke skal forcere noget mht. maden, hvilket jeg nok har en tendens til. DET skal jeg helt klart blive bedre til og acceptere, at når han ikke åbner munden, så må det være sådan.
Jeg har dog nogle spørgsmål mht. maden:
Hvor store er måltiderne/hvor mange dl består de forskellige måltider af i løbet af dagen - ca. ?
Jeg har set i nogle af dine andre indlæg vedr børn på 7 mdr. at de skal spise 2 x grød og 2 x kart.mos. Hvad gør man, hvis barnet først vågner ved 8.30 tiden - skal man droppe et måltid, droppe et mellemmåltid eller? I i sammenhæng med dette - du skriver at han skal ammes ved 5 tiden - skal jeg forsøge at stille mit ur og lægge ham til der ? :o)
Noget andet er, at han kun forsøger at komme af med afføringen, når han sidder og spiser i sin højstol. Det er af gode grunde svært for ham pga. tyngden, så jeg forsøger at løfte ham lidt op nogle gange. Afføringen er stadig et problem, han får laktulose 2 x 5 ml dgl. Hænger det sammen med afføringstrangen på stolen? Hvordan kan jeg forsøge at få ham til at have afføring andre steder, HVIS jeg kan?? ::o)
Han er 77 cm og vejer nu 8,9 kg. Vægten har stået stille i over en måned. Han er generelt også meget dårlig til at sige til, når han er sulten. Bør han få mme til hvert skemåltid eller er det udelukkende vand? Jeg ønsker bare at få så mange kalorier indenbords i ham, som muligt.
Venlig hilsen
den bekymrede og trætte mor.