Maden

1. februar 2010

Alder:
7 mdr.

Maden

Hej Helen.

I min iver efter at melde mig ind i denne dejlige klub og skrive til dig med det samme, ja så glemte jeg altså nogle spørgsmål, som jeg bliver nødt til at stille dig.

Jeg synes ikke, at min søn på 7 mdr. spiser særlig meget. Jeg er ved at være klar over, at jeg ikke skal forcere noget mht. maden, hvilket jeg nok har en tendens til. DET skal jeg helt klart blive bedre til og acceptere, at når han ikke åbner munden, så må det være sådan.

Jeg har dog nogle spørgsmål mht. maden:

Hvor store er måltiderne/hvor mange dl består de forskellige måltider af i løbet af dagen - ca. ?

Jeg har set i nogle af dine andre indlæg vedr børn på 7 mdr. at de skal spise 2 x grød og 2 x kart.mos. Hvad gør man, hvis barnet først vågner ved 8.30 tiden - skal man droppe et måltid, droppe et mellemmåltid eller? I i sammenhæng med ...

Annonce

... dette - du skriver at han skal ammes ved 5 tiden - skal jeg forsøge at stille mit ur og lægge ham til der ? :o)

Noget andet er, at han kun forsøger at komme af med afføringen, når han sidder og spiser i sin højstol. Det er af gode grunde svært for ham pga. tyngden, så jeg forsøger at løfte ham lidt op nogle gange. Afføringen er stadig et problem, han får laktulose 2 x 5 ml dgl. Hænger det sammen med afføringstrangen på stolen? Hvordan kan jeg forsøge at få ham til at have afføring andre steder, HVIS jeg kan?? ::o)

Han er 77 cm og vejer nu 8,9 kg. Vægten har stået stille i over en måned. Han er generelt også meget dårlig til at sige til, når han er sulten. Bør han få mme til hvert skemåltid eller er det udelukkende vand? Jeg ønsker bare at få så mange kalorier indenbords i ham, som muligt.

Venlig hilsen
den bekymrede og trætte mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Sove inde

Når barnet sover inde, så er det sikreste at sove i egen seng, men i samme rum som forældrene - i hvert fald, når der er tale om et spædbarn. Det nedsætter risikoen for vuggedød.

Vælger du at sove sammen med dit barn, skal dit barn have ligeså meget plads, som hvis det sov i egen seng. Det skal have sin egen dyne og skal sove på en fast madras uden løse lagner, tæpper eller lignende.

Temperaturen skal være mellem 18-20 grader og barnet skal iklædes tøj, der passer...

Læs mere i Babylex

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst: Endnu en gang bøjer vi os i støvet for dig og din fantastiske rådgivning! Du skrev, at vi nok hellere måtte se at få den der natflaske sendt på pension - trods vores ængstelse ved at røre ved barnets vaner. Det tog.... 3 minutter, og hvis vores dreng kunne tale, ville han sige: "Tusind tak, Helen, fordi du fik far og mor til at smide den der elendige flaske ud, for det er meget hyggeligere at sidde på skødet og fedte med en banan og få en nat-historie". Bagefter lægger han sig ned og sover fuldstændigt som vanligt. Det er jo top!!!

Mor til Jens på 13 måneder